Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом в.о. голови Локачинського районного суду Волинської області
|
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Локачинського районного суду Волинської області
Розділ І. Загальні положення
1.1. Положення про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Локачинського районного суду Волинській області (далі – Суд).
1.2. Визначення понять:
1) публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення Судом повноважень, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні Суду;
2) запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні Суду;
3) запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, крім суб’єктів владних повноважень, об’єднання громадян без статусу юридичної особи;
4) звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги;
5) суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до законів України "Про доступ до публічної інформації", "Про судоустрій і статус суддів", "Про інформацію", "Про доступ до судових рішень", Цивільного процесуального кодексу України, Кримінально-процесуального кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законодавчих актів.
1.4. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства Судом, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян.
1.5. Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність Суду організовує і забезпечує керівник апарату суду.
1.6. Працівники суду, винні у порушенні вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та цього Положення несуть відповідальність згідно чинного законодавства України.
Розділ ІІ. Забезпечення доступу до публічної інформації
про діяльність Суду
2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду забезпечується:
1) оприлюдненням публічної інформації в засобах масової інформації;
2) розміщенням публічної інформації на офіційному веб-сайті Суду в мережі Інтернет;
3) розміщенням публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні Суду;
4) присутністю запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях у Суді;
5) наданням інформації за запитами на інформацію.
2.2. Інформація про діяльність Суду може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.
2.3. Публічна інформація про діяльність Суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та здійснення судочинства.
У випадку якщо форма надання публічної інформації законодавством не передбачена, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості надання вказаної інформації у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається в Суді.
Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому.
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду обмежується, якщо вказана інформація віднесена до інформації з обмеженим доступом.
Перелік відомостей, які належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації, визначається в додатку 1 до цього Положення.
2.5. Особою, відповідальною за надання відомостей за запитами на інформацію, є керівник апарату суду.
2.6. Розміщення публічної інформації про діяльність Суду на веб-сайті Суду та інформаційному стенді забезпечують керівник апарату суду та головний спеціаліст з інформаційних технологій, відповідальна особа за розміщення інформації на веб-сайті;
Проекти відповідей на запити про надання публічної інформації про діяльність Суду готують працівники Суду у межах своєї компетенції за напрямками діяльності відповідно до покладених обов’язків:
– щодо інформації довідкового характеру з питань організації ведення діловодства; про вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад; про доходи суддів та державних службовців апарату Суду і членів їх сімей, інші персональні дані та відомості з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та про доступ до публічної інформації; про нормативно-правові засади діяльності Суду; про матеріально-технічне забезпечення Суду, утримання, експлуатацію, ремонт, будівництво адміністративних будинків, обслуговування території; господарське забезпечення заходів, які проводяться Судом; створення працівникам безпечних умов праці, надання їм допомоги у вирішенні соціально-побутових питань; охорону праці та техніку безпеки, пожежну безпеку, інформацію довідкового характеру з Автоматизованої системи документообігу суду, про наповнення інформацією веб-сайту Суду – керівник апарату суду, у разі відсутності особа, що виконує його обов’язки;
документів, що зберігаються в архіві; про рух судових справ, день, час і місце їх розгляду (на інформаційному стенді), стан розгляду справ на поточну дату – старший секретар суду у разі відсутності особа, що виконує його обов’язки;
- про статистичні дані щодо здійснення судочинства Судом, відображені у звітах, матеріали аналізів та узагальнень судової практики Суду – заступник керівника апарату суду, консультант суду, у разі відсутності особи, що виконують їх обов’язки;
– про інформаційно-телекомунікаційні системи, бази даних Суду – головний спеціаліст з інформаційних технологій;
– про доступ до судових засідань у Суді – судовий розпорядник.
Розділ ІІІ. Надання публічної інформації про діяльність Суду
3.1. Оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації забезпечується заступником голови Суду відповідно до законів України "Про судоустрій і статус суддів", "Про доступ до публічної інформації", "Про інформацію", "Про друковані засоби масової інформації", "Про телебачення і радіомовлення", "Про інформаційні агентства".
3.2. Розміщенню на офіційному веб-сайті Суду, зокрема, підлягають:
1) інформація про діяльність Суду:
– місцезнаходження, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;
– прізвища, імена та по батькові, службові номери телефонів Голови Суду та його заступника, керівника апарату Суду та його заступника;
– розклад роботи та графік прийому громадян;
– вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;
– порядок звернення до Суду учасників судового процесу;
2) правила внутрішнього трудового розпорядку Суду;
3) інформація про нормативно-правові засади діяльності Суду;
5) аналізи судової практики і дані судової статистики;
6) банківські реквізити для сплати витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи та державного мита (судового збору);
7) інформація про порядок складання та подання запиту на інформацію;
8) інші відомості про діяльність Суду, які належать до публічної інформації.
3.3. Рішення Суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України “Про доступ до судових рішень”
3.4. У приміщенні суду на інформаційних стендах розміщується інформація:
1) про порядок роботи Суду, включаючи порядок прийому громадян,
2) відомості про дату, час, місце проведення судового засідання у справах, призначених до розгляду в Суді та інформація, пов’язана з розглядом справ у Суді;
3) банківські реквізити для сплати витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи та державного мита (судового збору);
4) порядок присутності на судовому засіданні, заходи, які застосовуються до порушників, порядок пропуску до приміщення Суду і зали судових засідань;
5) умови і порядок отримання інформації про діяльність Суду;
6) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність Суду.
3.5. Фізичні особи, представники юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи мають право бути присутніми на відкритому судовому засіданні в Суді, робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіотехнічні пристрої відповідно до вимог та обмежень, які встановлюються процесуальним законодавством. Проведення в залі судового засідання фото- і кінозйомки, відеозапису, а також транслювання судового засідання дозволяється тільки за рішенням суду.
3.6. Порядок доступу осіб, указаних у пункті 3.5. до приміщення Суду і зали судових засідань регулюється Правилами пропуску осіб до приміщень судів та на їх територію транспортних засобів, затвердженими Наказом Державної судової адміністрації України та Міністерства внутрішніх справ України 12.09.2005 року № 102/765.
3.7. Запитувач має право звернутися до Суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом України "Про доступ до публічної інформації".
3.8. Прийом запитувачів інформації – фізичних осіб проводиться за наявності паспорта або іншого документа, що посвідчує особу; запитів від фізичних осіб поштою, телефоном та факсом – за умови надання даних про особу запитувача; на електронну адресу суду.
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати в канцелярії Суду та на офіційному веб-сайті Суду (додатки 2 – 4 до Положення).
У разі якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити керівник апарату суду або особа яка його замінює, обов'язково зазначивши в запиті своє ім'я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.
Форма електронного запиту містить інструкцію щодо його заповнення (додаток 5 до Положення).
Розділ ІV. Порядок реєстрації та опрацювання
запитів на інформацію
4.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу Суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються в канцелярії Суду, відповідно до Інструкції з діловодста в місцевому загальному суді, затвердженої наказом ДСА України 27.06.2006 року № 68, з урахуванням вимог цього Положення.
4.2. Запити на інформацію реєструються в автоматизованій системі ДЗС .
4.3. Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції старший секретар суду або особа, яка його замінює, відповідальний за реєстрацію вхідної кореспонденції, виокремлює запити на інформацію і невідкладно передає голові суду для резолюції.
4.4. У випадках коли запит містить прохання надати інформацію, яка стосується різних напрямів діяльності Суду, за рішенням голови Суду або його заступників, керівника апарату Суду чи його заступника відповідальними за підготовку складових відповіді на запит визначаються працівники апарату Суду, згідно з напрямами діяльності, визначеними пунктом 2.6 цього Положення. Роботу над таким запитом організовує і готує остаточну відповідь особа, відповідальна за надання відомостей за запитами на інформацію – керівник апарату Суду. У такому випадку співвиконавці зобов’язані не пізніше трьох робочих днів з дня отримання Судом запиту надати відповідальному виконавцю відповідні документи.
4.5 Запит на інформацію з відповідною резолюцією голови Суду чи його заступників, керівника апарату Суду чи його заступника опрацьовується секретарем суду, відповідальним за реєстрацію вхідної кореспонденції, (взяття на контроль) в ДЗС, після чого невідкладно передається виконавцям.
4.6. Реєстрація та опрацювання запитів на інформацію, які надійшли до Суду у вигляді електронного документа, здійснюється особою, відповідальною за реєстрацію вхідної кореспонденції, в загальному порядку після їх роздрукування на паперовому носії працівником апарату суду, відповідальним за роботу з електронною поштою (головний спеціаліст з інформаційних технологій).
4.7. Відповідь на електронний запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації, та у запитуваній формі (листом чи у вигляді електронного документа).
4.8. Запити про надання інформації після реєстрації в загальному порядку реєструються керівником апарату у журналі реєстрації запитів на інформацію (Додаток 6 до положення) в день їх надходження. Конверти, у яких надійшли запити поштою, зберігаються разом із запитом;
Запити, подані під час особистого прийому, також підлягають реєстрації в в журналах.
4.9. Для реєстрації запитів на інформацію на нижньому полі першого аркуша запиту праворуч або на іншому вільному від тексту місці запиту ставиться штамп Суду. На відтиску штампа зазначається дата надходження запиту та його реєстраційний індекс.
4.10. Реєстраційний індекс запиту, що надійшов до Суду, складається з початкової літери прізвища запитувача або назви юридичної особи чи
об’єднання громадян, через тире порядкового номера запиту у журналі вхідної кореспонденції, через дріб порядкового номеру у журналі реєстрації запитів на інформацію. Наприклад (Л-1869/2).
Реєстраційний індекс може бути доповнений іншими позначеннями, що забезпечують систематизацію, пошук, аналіз і зберігання запитів на інформацію.
4.11. У разі надходження повторних запитів їм надається черговий реєстраційний номер, а у відповідній графі журналу (додаток 6) зазначається реєстраційний номер першого запиту.
Повторними вважаються запити, у яких:
- оскаржується відповідь на попередній запит, що надійшов до Суду.
- повідомляється про несвоєчасну відповідь на попередній запит, якщо з часу надходження останнього минув установлений законодавством термін розгляду і відповідь запитувачу не надавалась.
- не надана відповідь по суті або надана не в повному обсязі на перший запит.
- звертається увага на інші недоліки, допущені при наданні інформації, запитуваної в попередньому запиті.
Запити одного й того ж запитувача з одного й того ж питання, що надійшли на розгляд Суду, обліковуються за реєстраційними індексами першого запиту з додаванням порядкового номера, що проставляється через дріб (наприклад: (Л-1869/2/3).
Паперові копії листування за запитами на інформацію передаються керівнику апарату Суду для передачі на зберігання до відповідної номенклатурної справи Суду.
4.12. Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту Судом.
У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян (за умови володіння судом такою інформацією), відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.
4.13. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних особа, відповідальна за надання інформації за таким запитом, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку вона повідомляє запитувача в письмовій формі з обгрунтуванням такого продовження не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
4.14. У випадках коли запитувана інформація містить документи обсягом більш як 10 сторінок, особа, відповідальна за надання інформації, не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання Судом запиту у листі за підписом голови суду повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.
4.15. У разі якщо запит, поряд з проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на питання, які не відносяться до публічної інформації, може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит.
4.16. Листування з питань доступу до публічної інформації зберігаються в окремій справі згідно із номенклатурою справ Суду.
Розділ V. Порядок надання інформації про діяльність Суду та її відмови, оскарження рішень, дій чи бездіяльності суду
5.1. Письмова відповідь на запит про надання публічної інформації готується відповідальною особою та надається за підписом голови Суду.
5.2. Відповідь на запит повинна містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в наданні такої інформації. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса Суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
5.3. У випадку якщо запитувана інформація про діяльність Суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежений. У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація, за винятком інформації з обмеженим доступом.
Відповідь на такий запит підлягає обов’язковому погодженню з головою експертної комісії з питань конфіденційної інформації.
5.4. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації в Суді.
5.5. Суд має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) якщо він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;
3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації", відповідно до якої запит на інформацію має містити:
– ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;
– загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
– підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
4) особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів (запитувана інформація надається після сплати цих витрат);
5) суб’єктам владних повноважень відповідно до ст. 12 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
5.6. Інформація на запит надається безкоштовно.
У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк.
Розмір витрат на копіювання та друк документів і порядок відшкодування цих витрат визначається в межах граничних норм, встановлених Постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2011 року № 740 «Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на ізформацію» та Інструкцією про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів, які надаються запитувачам інформації.
5.7. Відповідь Суду про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту, вважається неправомірною відмовою в наданні інформації. Якщо Суд не володіє запитуваною інформацією, але за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, відповідальний працівник зобов'язаний направити цей запит належному державному органу з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним державним органом.
5.8. У відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:
- прізвище, ім'я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;
- дату відмови;
- мотивовану підставу відмови;
- порядок оскарження відмови;
- підпис.
5.9. Рішення, дії чи бездіяльність відповідального працівника можуть бути оскаржені до голови Суду або в судовому порядку, відповідно до чинного законодавства.
5.10. Запитувач має право оскаржити:
- відмову в задоволенні запиту на інформацію;
- відстрочку задоволення запиту на інформацію;
- ненадання відповіді на запит на інформацію;
- надання недостовірної або неповної інформації;
- несвоєчасне надання інформації;
- невиконання Судом обов'язку оприлюднювати інформацію відповідно до Закону;
- інші рішення, дії чи бездіяльність Суду, що порушили законні права та інтереси запитувача.
5.11. Відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні у вчиненні таких порушень:
- ненадання відповіді на запит;
- ненадання інформації на запит;
- безпідставна відмова у задоволенні запиту на інформацію;
- не оприлюднення інформації відповідно до Закону;
- надання або оприлюднення недостовірної, неточної або неповної інформації;
- несвоєчасне надання інформації;
- необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом;
- нездійснення реєстрації документів;
- навмисне приховування або знищення інформації чи документів.
5.12. Особи, на думку яких їхні права та законні інтереси порушені розпорядниками інформації, мають право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди в порядку, визначеному Законом.
5.13. Посадові особи Суду не підлягають юридичній відповідальності, незважаючи на порушення своїх обов'язків, за розголошення інформації про правопорушення або відомостей, що стосуються серйозної загрози здоров'ю чи безпеці громадян, довкіллю, якщо особа при цьому керувалася добрими намірами та мала обґрунтоване переконання, що інформація є достовірною, а також містить докази правопорушення або стосується істотної загрози здоров'ю чи безпеці громадян, довкіллю.
Додаток 1 до Положення про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Локачинського районного суду Волинської області затвердженого наказом в. о. голови Локачинського районного суду
Волинської області |
ПЕРЕЛІК
відомостей, які належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації
1. Не належать до публічної інформації:
– інформація, яка на день надходження запиту не відображена та не задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях і її відображення та документування не передбачено чинним законодавством;
– інформація, яка отримана або створена при листуванні з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, громадянами;
– внутрівідомча службова кореспонденція та доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов’язані з розробкою напряму діяльності Суду;
– інформація, яка міститься в матеріалах судових справ.
2. Публічною інформацією з обмеженим доступом у Суді є:
1) конфіденційна інформація – інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов;
2) таємна інформація – інформація, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої статті 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільству і державі. Таємною визнається інформація, яка містить державну, професійну, банківську таємницю, таємницю слідства та іншу передбачену законом таємницю;
3) службова інформація – інформація, що міститься в документах, яким присвоєно гриф "для службового користування", в т.ч. визначена у Переліку документів у місцевому загальному суді, що містять інформацію, яка становить службову інформацію, затвердженого наказом ДСА України від 22.06.2011 № 104 «Про службову інформацію» .
Додаток 6 до Положення про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Локачинського районного суду Волинської області затвердженого наказом в. о. голови Локачинського районного суду
Волинської області |
Журнал реєстрації запитів на інформацію
№ п/п |
Дата надходження та реєстраційний індекс |
Прізвище, ім’я та по батькові запитувача або назва юридичної особи, об’єднання громадян |
Короткий зміст запитуваної інформації |
Зміст резолюції, її дата та автор, виконавець, термін виконання |
Дата надіслання запитуваної інформації, вих. №, яким шляхом передана інформація зміст наданої інформації
|
Примітка
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |